söndag, morgon
angående de där intervjuerna; jag har gjort 10 stycken nu. Det sades ju att det skulle vara så himla svårt att intervjua barn, men när jag tittade på mina tre första, för att se alla FEL jag gjorde, så tyckte jag faktiskt att det såg jättebra ut! Jag skäms inte för en enda fråga! Och helt plötsligt vreds mitt intresse från att tycka att lärarperspektivet är det enda tänkbara, till att tycka att det är långt mer spännande med hur barnen ser på lärandeobjektet. Visste ni t.ex. att en del som försöker höra om det är tvåtakt eller tretakt bara lyssnar efter hur stark musiken är. Ju starkare - ju högre takt! Jättesvagt = entakt, jättestarkt = sjutakt.
Så kan det va. Om man inte möter det perspektivet är det svårt att hitta ett bra sätt att lägga upp undervisningen. Intressant, tycker jag.
I övrigt så är min absoluta favourit TRÄDGÅRDEN. Och alla människor som är ute och cyklar i sakta mak på landsvägarna, med cykelkorg, det ser så trevligt ut. Och fåren. De är så otroligt söta.

Dagens träd: blommande hägg med maskrosfält och fågelholk i bakgrunden.

Flaggdag idag; maskrosgult och förgätmigejblått!

Kvällspromenad precis efter solnedgången i förrgår. Körsbärsblommen...
Så kan det va. Om man inte möter det perspektivet är det svårt att hitta ett bra sätt att lägga upp undervisningen. Intressant, tycker jag.
I övrigt så är min absoluta favourit TRÄDGÅRDEN. Och alla människor som är ute och cyklar i sakta mak på landsvägarna, med cykelkorg, det ser så trevligt ut. Och fåren. De är så otroligt söta.

Dagens träd: blommande hägg med maskrosfält och fågelholk i bakgrunden.

Flaggdag idag; maskrosgult och förgätmigejblått!

Kvällspromenad precis efter solnedgången i förrgår. Körsbärsblommen...
Kommentarer
Postat av: Ulrika S
Jag tar tebax allt jag påstått om svårigheter med intervjuer ;-) Det verkar ju gått skitbra för dig, va kul!!
Trackback