Färska kryddor

Återigen en sån där grej som verkar så lätt, särskilt om man har tillgång till trädgård eller en prunkande balkong. Jag tycker dock inte man ska överdriva enkelheten i egna kryddor. Jag har t.ex. satt persilja, och nu när jag går ut och tittar till den ser jag att en mullvad har pressat sig upp och förvandlat den fina raden med persilja till en jordhög :-(

Hursomhelt. Timjan har gjort succé. Det kan jag verkligen tipsa om. Hur gott som helst, och världens tåligaste växt. Glad i hågen står den hela vintern igenom. Går fint att fiska upp genom snön! Alltid god smak. Och alltså; har man väl planterat den en gång så har man den år efter år. Engångsarbete alltså.

Idag har det hämtats in persilja (det som finns kvar) till fisken.

image23

Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0