Egna tortillas

image31

När ändå majsmjölet är inhandlat till det underbara soppbrödet, gå då with the flow och gör egna tortillas! Ett bra tips är ju bloggares matrecept :-) och här hittade jag tortillas.

Tortillas
2, 5 dl vetemjöl
1, 75 dl majsmjöl (obs ej majsstärkelse, majsmjöl är gult och finns oftast på hälsokosthyllan)
½ tsk salt
4,5 dl vatten
2 msk olivolja

Blanda smeten och låt den svälla 15-30 min. Stek sedan pannkakor 1 dl åt gången i teflonpanna. Vänd dem några gånger under stekningen. De är färdiga när de börjar bubbla upp sig lite.

På en del bloggar anses det var onödigt jobb att göra egna, men jag tyckte nog det kändes ganska charmigt. Inte jobbigare än pannkakor. Men jag tror min smet blev lite väl tjock...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0