Ett köttigt storkok

image33

Så här brukar jag göra med fläskkotletter. Jag köper ett rejält storpack. Sedan fräser jag dem, några i taget i en stekpanna med smör. Någon minut eller två per sida.

Därefter flyttar jag över dem i en långpanna där de får ligga på
  • 2 burkar krossade tomater
  • 1 liten burk med annanas, krossad avrunnen eller större bitar/ringar
över strör jag
  • salt
  • rosépeppar, mycket!
  • oregano
  • annan peppar och ev paprikapulver
  • 2 stora paprikor, gärna i olika färger i stora bitar
I ugnen får detta sedan stå i 25 minuter, 200 grader.

Frys in i plastlådor, kött och tomatsås.... servera med ris eller kokt potatis.

Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0