Första hela kycklingen

Mat är gott har träffat J direkt efter att han serverat sin första helstekta kyckling (80 spänn för 1 kg kycklingfiléer, 30 spänn för en hel kyckling på över ett kg).

C: Hur kändes det?
J: Roligt, bra, lätt
C: Vilka ingridienser använde du?
J: Rosmarin, paprikapulver, vitpeppar, salt, honung, pressad citron, smält smör...
Först la jag kycklingen i en ugnsfast form, och sedan smetade jag på rikligt av ovanstående
C: Vad var det kritiska momenten?
J: Innan jag la den i ugnen märkte jag att det fanns en plastpåse med inälvor inuti som man skulle ta ut. Det stod ingenstans att jag skulle ta ut den (men ett samtal till svärmor redde ut det, reds anm.). Annars fanns det inget.
C: Kan du tänka dig att göra det här igen, vad ska du tänka på då i så fall?
J: Absolut! Tina den i tid, det är A och O, planera dagen innan.
C: Sist men inte minst - hur smakade det??
J: Fräscht, det var liksom en... filéer i all ära, men det blir inte lika gott som detta! Bättre konsistens.

image40

Tips på hur man styckar med bilder.
och som film.

Andra bloggar om: , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0