Frukostmuffins

Imorgon ska jag ut och resa - tidigt! - och behöver ha med mig frukost på tåget.
Alltid lurigt när man ska resa bort långt och vill

(a) spara pengar och ta med sig eget, men samtidigt
(b) inte vill behöva bära runt på en tom termos och en packe plastlådor resten av resan.

Jag vill gärna ha yougurt/fil, musli, banan, kaffe, nötter, russin.... till frukost, och allt det hittade jag i ett och samma recept! Är det något man blir sugen på när man surfar runt på matbloggar så är det muffins! De här blev tuffa, men hjärnan blir lite överraskad över att de inte är söta. Man tror liksom att muffins ska vara som godis, men de här är som sagt en helt vanlig ihopkokad frukost. Vad tror ni om den här matsäcken?

image42

Coop extras multifruktjuice är verkligen att rekomendera. Har alltid en i väskan nästan! :-) Den kostar endast 2,50 kr/st när man köper 5-pack. Jämför det med lite juice på pressbyrån... kanske det 6-dubbla priset eller nåt.


Andra bloggar om: , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Liten

Vilken härlig frukost!
Och muffins är ju lite av det bästa som finns, i alla varianter =)

2008-05-21 @ 18:29:28
URL: http://nedrusvedrus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0