Dagen efter en rolig dag

Hej

Denna vecka är jag tre dagar på raken i Göteborg, med övernattningar. Skönt på ett sätt att vara på plats och slippa uthärda på försenade tåg, men problem med min 'vila alltid dagen efter en arbetsdag'-regel. Igår var en underbar rolig, lång och givande arbetsdag, så idag borde innebära något mer fridfullt än att sitta på kontoret och läsa, och gå på möte om boken (som just nu känns skit). 

Igår var jag med på en endagskonferens om den metod jag håller på med. Förutom forskningsmetod är den också en modell för lärarfortbildning som blir allt mer populär. På konferensen var det flera lärarlag från grundskolan som berättade om sina studier. De två främsta forskarna inom metoden(och teorin) var där och förelästa också. Jag kände mig upplivad av att höra dem. Den ena av dem var opponent på mitt planeringsseminarium. Turligt nog lyckades jag hamnade brevid honom på lunchen och fick berätta/fråga lite om mina tankar inför framtiden. På kafferasten fick jag kontakt med den andra av de två gurusen. Efter lite samtal om ditt och datt frågade hon om jag ville ha henne som bihandledare. Bingo! Förutom att jag har beundrat henne från första stund är hon precis nu på väg att flytta till samma stad som jag! Ännu en långvägspendlare. Förhoppningsvis kan vi börja träffas, och på så vis öppna för en framtid, på den lokala högskolan!? Kul.

Så där, då har man kommit igång lite.

Kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0