Humansiten, Göteborg

Har burit med mig min matlåda upp till Humanisten idag. Ska ha ett möte här snart med en i forskargruppen angående boken. Hon fann för gott att vi skulle redigera hela inledningen till boken inklusive teori och tidigare forskning. Ett ärofyllt uppdrag. På tåget hit har jag klippt sönder min utskrift av texten och tejpat ihop det (javisst, rent fysiskt) som jag tycker det ska vara. Får se hur det tas emot.

När jag kom hit speglade jag mig i glasdörrarna. Här är så oerhört studentaktigt. Här ligger universitetets stora bibliotek och här pluggar alla övervintrade intellektuella (smala killar med svarta glasögonbågar och gröna lammullströjer). Jag har inte varit mycket här i huset, men när jag gick på musikhögskolan gick vi hit och åt någon gång, för restaurangen ansågs lite bättre.

Nu när jag såg mig i spegeln undrade jag om det här med doktorerandet verkligen är ett steg framåt. Det kanske är ett steg bakåt istället. Tillbaka till någon slags kvasiungdomstid. Alternativt ett steg åt sidan. Övriga livet susar förbi medan jag ligger i ett dike och doktorerar.

Kram

Kommentarer
Postat av: Kusin K

Ja, alltså... ett steg åt sidan kan ju vara ett steg framåt. Jag menar, det har väl inget egenvärde att bara gå framåt och aldrig svänga?

2007-12-05 @ 16:23:49
Postat av: Ulrika

Hej!
Man är ju inte så duktig på att se på teve, men man undrar ju ändå, var är ANALYSERNA av Bonde söker fru? Eller har doktoranden, precis som undertecknat börjat tycka att serien har spårat ur? Att det blev för mycket att se grisbondens ena kvinnliga gäst i tårar?

2007-12-06 @ 18:21:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0