Som förvandlad

Det blev inte mycket om forskning här på bloggen har jag märkt, och nu när både Bonde söker och Idol är slut blir det väl inte mycket tv heller. Ebba von sydow har sagt att det är viktigt att nicha bloggar smalt, och min nich får nog bli träd.

Lite frågor och svar om trädinläggen:

Dagens träd? Det är en travesti på Dagens outfit som finns på många modebloggar. Ett dagens-out-fit-inlägg består av ett foto på bloggaren där man kan se vad den har på sig. Jag uppfattar syftet med slika bloggar som att man ska bevaka dem och hänga med i modet, alltså se vad de mest rätt klädda människorna för dagen klär sig i.

Betyder träden något särskilt? Ja, varje trädbild har ett starkt symboliskt värde.

Har det här blivit en fotoblogg? Ja, det kan man kanske säga, men syftet är inte att visa snygga bilder, utan att lyfta fram vad som händer bland träden, i naturen, just nu. Dagsaktuellt!

I veckan har jag pratat med flera personer som också säger att de är väldigt förtjusta i att titta upp mot himlen och se på trädens siluetter mot himlen. Visst är det fint? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0