Jag vill bara hjälpa till

Jag vet - äktenskapsmäkleri är inte alltid en så lyckad syssla, men jag vill så gärna hjälpa till. Jag vet nämligen (av erfarenhet!) att en singel inte tänker på något annat än att träffa den rätte, även om den ger sig ut för att ha andra intressen. Och nu läste jag precis i gårdagens aftonblad att Idol-Jury-Daniel fyller 30 och att det känns ok, men att han plågas av att inte ha någon flickvän. Hjälp, tänkte jag....det måste lösas...

Min första tanke var Ebba von Sydow. Hon är ju också känd, och experttyckare och...ja, men...de har knappast äktenskapstycke. Så det är nog ingen idé. En annan kändis som är singel (tror jag iaf) är ju Stefan Gunnarsson (snart aktuell igen i så ska det låta). Där kan vi nog hitta lite äktenskapstycke. Vad sägs?

image40
(Nej! Ni kan inte gissa i lika-som-bär-tävling här)

Båda är dessutom väldigt bra på minst två saker (Ebba: mode och blogga, Stefan: spela piano och imitera Britney Spears sångröst - jag skrattade ihjäl mig när jag hörde det!!)

En annan gång fick jag en ingivelse efter att ha sett Stefan och Linda Bengtzing tävla i samma lag, att de kunde bli ett käckt par. Jag mailade till och med svt och föreslog att de skulle ordna en blind-date. De svarade mycket tacksamt på detta tips, men sedan har jag inte hört något.

Angående Daniel är nog mitt bästa tips till honom att gå på folkhögskola ett år. Det kunde väl vara skönt för honom, och det är också ett bra ställe att träffa någon på.

Lycka till allihopa.



Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Kusin K

Men hur skulle det gå för Daniel på en dejt? "Anna, du är sockersöt att titta på ikväll, men du måste sluta flacka med blicken!" eller Eva, eva... jag diggar din röst, det vet du... men du rör dig nästa konstlat konstigt!"

2007-10-20 @ 09:54:40
Postat av: Syrran

Här hade jag annars verkligen kunnat vara med och gissa - rätt.

2007-10-22 @ 07:08:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0