Nu också på MySpace

Hej alla mina kära läsare

Det här blir bara bättre (värre?) och bättre. Nu har jag etablerat mig som artist på MySpace också.

myspace.com/emilydickison

(ser att jag stavat fel i namnet - otur! - för det är ju själva adressen)

Snart kommer du att kunna höra några av mina låtar där. Jo, jag skriver låtar också. Det är dikter av Emily Dickinson som jag tonsatt. Medan vi väntar på att låtarna laddas upp på sidan kan vi komma i stämning genom att läsa en dikt (du får själv läsa högt):

When Night is almost done -
And Sunrise grows so near
That we can touch the Spaces -
It's time to smooth the Hair -

And get the Dimples ready -
And wonder we could care
For that old ? faded Midnight -
That frightened ? but an Hour -

Jag tycker dikten är speciell. Jag tänker ofta på det, att det är dags att släta till anletsdragen och fundera över hur man kunde vara så full av oro, midnattstimmen varade ju bara 1 timme. Det går alltid över! Det var väl ett tröstens ord så här på söndagen!?

What else? Läst något i kurslitteraturen ännu? Nepp. Men dagen är inte slut ännu.

Kram till just Dig
(speciellt Dig kära kusin, om du tittar in - du är den enda som känner till denna omistliga blogg)



Kommentarer
Postat av: syrran

Kul att du har börjat blogga! Äntligen får man chansen att veta lite mera vad du pysslar med.
Tack för kortet till lilla födelsedagsbarnet! Du är en toppenmoster!

2007-10-01 @ 08:43:40
Postat av: syrran

Kul att du har börjat blogga! Äntligen får man chansen att veta lite mera vad du pysslar med.
Tack för kortet till lilla födelsedagsbarnet! Du är en toppenmoster!

2007-10-01 @ 09:22:03
Postat av: syrran

Så där, jag skickar alla kommentarer TVÅ gånger så att det syns att du verkligen har många besökare... ...nej, skämt åsido, det var första gången jag lyckades kommentera en blogg och det gick snett någonstans där när jag skulle skriva in koden. Och inte vet jag hur man tar bort den ena.
Så nu blev det tre kommentarer.

2007-10-01 @ 09:24:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0