Plötsligt händer det

Är det semester? Är jag sjukskriven? Är jag arbetslös? Vad gör jag egentligen?? Jag har gått hemma i över en vecka nu. Jag ägnar mig åt en blandning av; ingenting, städa runt, fixa lite i trädgården, glo på såpor, NÖRD-surfa, tala i telefon. Men vad är det jag gör egentligen? Jo, jag JOBBAR HEMIRFRÅN. Jag är DOKTORAND. Denna veckan har jag HEMSTUDIER.

Först kan man skylla på att man ibland måste få koppla av, få tid att reflektera, tänka, samla kraft. Men till slut står det mer och mer klart att det rätt och slätt råder total brist på koncentration och att man är en slappis. För mig brukar krafterna till slut rinna till, efter några dagar i vakuum. Plötsligt vaknar jag 06:30 på lördagmorgonen, eller något annat otippat, efter 3 dagars flum, och så är hjärnan klar som efter ett sommarregn och allting blir gjort på en dag. Boken blir läst, artikeln blir skriven, eller vad det nu är. Jag har nu väntat på det där uppvaknandet i flera dagar. Men vad händer då, denna lördag?

Jo, plötsligt starar jag en blogg.

Det ultimata tecknet på att man blivit sjuk av allt NÖRD-surfande.

Hej alla på internet - nu äntligen är jag här!

Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0