Dagens föredrag

Så här på utsidan:
image233 rosa och svart
och så här på insidan
image234 darrande asplöv

Tusan också att det ska vara så hilma pretantiöst och NERVÖST att komma som en forskare och presentera 'aktuell forskning'. Vad som känns helt ok i forskarsamhället kan plötsligt kännas helt tomt och meningslöst ute i 'stora världen' - i det här fallet ett 100 tal bibliotikarier (tror jag det var??). Jag har ingen aning om vad de tänkte, men själv förflyttades jag plötsligt ut ur min nuvarande värld, och jag såg med ett yttre öga på vad vi sa. Hur intressant var det? Vad har vi kommit fram till? När vi definierar våra begrepp och visar vad vi funnit känns det ungefär lika märkvärdigt som om vi sagt: vi tror att bilar är en viktig del av trafiken, vi definierar en bil som en plåtsak med fyra hjul, och titta vad vi hittat när vi filmat ute på vägarna; gula och röda och blå bilar!! Hjippi. Ett forskningsresultat.

Nä. Inget vidare. Fast kanske ska vi ändå vara nöjda. Det blev ingen 'kullerbytta' av det hela, vi höll oss till manus och många ansikten hade leenden kunde jag uppfatta. Ikväll kanske det blir en bio. Nu blir det forskningsöversikt. Och imorgon är det i alla fall torsdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0