Doktorandens vardag

Hej

Snabb-bloggar om några viktiga iakttagelser från dagen. Jag har träffat doktorander från olika fakulteter på universitetet idag.

- möte mellan 9 och 12 utan fika, stor besvikelse
- alla doktorander var klädda i grått, svart, beige (1), brunt (1=jag) eller mörkgrönt (1). De enda färgklickarna jag såg var ett rött hårspänne och min egna rosa glittersjal. Doktorandmodet! 
- doktorander skulle inte längre få ersättning (i form av förlängd tjänsgöring) för att göra (motsvarande) fackligt arbete på central nivå. Det överraskande beskedet gjorde att alla ville avgå på mötet. Ingen engegerar sig => leder till => ???

Jag får krypningar av möten av föreningskaraktär (annars tycker jag det är kul att mötas och samtala), utom vid fikat, så jag känner mig lite vid sidan av banan. Men jag förstår att det är ett ganska brutalt statement om hela sverige är ett enda stort fackförbund, med doktorander som enda undantag. Det verkar lite knepigt. Minst sagt. Hoppas det blir ändring i det här beslutet.

Och så veckans uppmaning. Läxa till torsdag = klä er färgglatt minst 1 dag! Kom igen. Det kanske kan hjälpa fram våren??

Kram, speciellt till Kusin K idag som befinner sig mitt emellan!

Kommentarer
Postat av: syrran

Nu fick jag jättedåligt samvete, för jag hade bara grått och svart på mig på bokpresentationen i lördags (den svarta kjolen kom för övrigt från du vet vem). Jag hittade helt enkelt inga andra kläder som var respektabla nog att sätta på sig. Det enda färgglada var en lila sjal som jag fick av mor och far. Men så snöade det också, så man knappt tog sig fram med bilen!

2008-04-07 @ 22:07:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0