En underbar kväll

Hej

Det blev bio. Vi såg filmen Försoning. Skön film. Skönt att sitta i biomörkret och låta tårarna rinna lite. Den gav också intryck som räckte till samtalsämnen hela bussresan ut till övernattningen, och nästa morgon, och bussresan in idag. Inte ofta som en film gör sådant avtryck.

image235

Min kära facebookvännina skrev att hon varit på resa och suttit på caféer och ätit tårta. Det gjort också avtryck i mig. Hör hur det låter!! Inte café och ta en kaffe sådär i största allmänhet, och inte ta en macka för att man är hungrig, och inte ta en bulle för att ta något till, utan TÅRTA. Höjden av lyxighet. Så förutom bio blev det café besök med tårta. Ett underbart café som jag bara drömt om att besöka. Det är helt vitt i inredningen. Vita väggar, vita kristallkronor, vitt läder och så färgen till detta...på de mest LJUVLIGA bakverk gjorda av en av sveriges bästa konditorer.

Allt detta fick mig att tränga undan avhandlingen som skulle läsas till seminariet idag. Lite pinsamt. Men men. Det var roligt att sitta med ändå. Och när jag skulle ställa frågor tog jag några ur den allmänna frågebanken. :-)

Nu är det torsdag. Brottet för en del, pannkakor och ärtsoppa för en del... indiska köttbullar för oss. Låt oss tänka på varandra lite extra idag när det är torsdag. Kram.

Kommentarer
Postat av: Mingla ♥

Är du duktig på bloggdesign? Hade behövt lite hjälp i så fall?

2008-04-03 @ 12:10:12
URL: http://heymingla.blogg.se
Postat av: Kusin K

Jag njöt själv av att läsa om er kväll, och lite extra vid tanken på den drömlika tårtan... Blev dessvärre inga pannkakor för mig denna veckas torsdag. Anledning: flytt=äta ur frysen=kantarellpaj på förrförra årets svampar. Måste man flytta för att få njuta av den egna frysens läckerheter!?!

2008-04-04 @ 08:52:30
Postat av: syrran

Åååååh, visst var den sorglig filmen.

2008-04-04 @ 10:24:25
Postat av: Ulrika S

Visst är det nåt speciellt med att äta tårta på café!
Va roligt att filmen va bra. Jag och sambon va och såg 27 dresses igår och den kan inte rekomenderas. Jag gillar romantiska komedier och tjejfilmer men den här va inget vidare. Stackars sambon, han satt tappert kvar till slutet ;-)

2008-04-04 @ 11:31:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0