Filmjölk i en gammal syltburk.

image263
Här sitter vi med frukosten. Vi frågar oss vilket som är bäst, helgfrukosten eller tågfrukosten!? Här: fin utsikt, goda och nyttiga grejer, tidning, sällskap, tid. Ah...perfekt.

Men. Vissa tecken på viss ofrid finns ändå. I morse i hallen (klockan 6, för den som ev. har annan definition på morgon) när en närstående person tappade ett skohorn av metall på vårt stenhårda parkettgolv, då skrek jag som en siren. Inte för jag var orolig för golvet, utan för att det skramlande ljudet när metallgrunkan slår i golvet är helt outhärdlig. Labil? Och om jag drar ett djupt andetag, då säger det stopp efter ungefär 70 %. Det beror inte på astma.

Ja, hur som helst. Nu sitter jag på jobbet. Jag har ingen aning om vad jag ska hitta på. Och jag ska sitta här ända till kvällen, för då ska vi på konsert. Wish me good luck.

Kommentarer
Postat av: Linda K

Lite uppmuntran: Det ska vara soligt i fyra dagar har jag hört. Här blir det idag stekt strömming från matbloggen! Serverad på city-balkongen.

2008-04-21 @ 10:53:40
Postat av: Johan

Låt oss hänga skohornet vid andra dörren, så slipper vi problemet med att den åker i golvet.

2008-04-21 @ 11:12:17
Postat av: Anonym

Okej, det var rödspätta det skulle vara. Jag har köpt fel fisk. Tur att affären är nära.

2008-04-21 @ 11:58:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0