ord vid dagens slut

Åh, jag kan inte få nog av sådana här underbara ord, eller ska vi säga ordstäv?, som hjälper en i nöden...eh...eller...

Vad sägs om den här:

Varför gå in i väggen när det finns en dörr?
Dörren finns där även om man inte ser den.

Nä. Varför ska man göra det. I alla fall inte på en torsdag. Det får vi ta med oss imorgon (läs idag). Det är litteraturseminarium som gäller och jag känner mig SJUK. Och hur jag än läser och läser blir jag aldrig färdig med de här kompendierna. Stön.

Kommentarer
Postat av: Johan

FLER KORKADE ORDSTÄV ATT BÄRA MED SIG:

"Att skriva artiklar om musik är som att dansa om arkitektur." - Undrar vem som kom på det ordstävet. Jag håller i vilket fall inte med. Förmodligen inte du heller!

"Av all musik tycker jag bäst om Wagners. Den är så högljudd att man kan prata hela tiden utan att andra hör vad man säger."

"Beethoven är jättebra, speciellt hans texter."

"Den enda skillnaden mellan en saxofon och en gräsklippare är vibratot."

"Det enda en musiker vill är att man ska vara alldeles stum, medan man själv gärna hade varit alldeles döv."

Läs fler musikanpassade ordspråk och ordstäv. Den senaste är av Oscar Wilde.

http://www.livet.se/ord/kategori/Musik/15

/Ha kul

2008-04-17 @ 09:35:26
Postat av: syrran

Trogen bloggläsare klädde sig i blått och signalrött. Det är i alla fall torsdag.

2008-04-17 @ 22:27:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0