inte badstranden

Nej, nu verkar det vara slut på det bekymmerslösa badstrandslivet. Tänk vad mycket svårare allt blir när det regnar på sommaren. Stackars alla som sitter i stugor och husvagnar. Det kan var verkligen vara hopplöst.

Jag ligger i soffan och låter fika med hallonmuffins avlösas av mozartkulor och smågodis, samtidigt som jag förfasas över en dokumentär om diskuskastaren Fernholm och doping (svt.se/play).

Åh, jag kan verkligen leva mig in i elitidrottares skade-ångest. Det är hemskt för en som hängt upp sitt liv på träning som inte får träna. När Christian Olsson gick in efter ett års rehabträning i DN-galan och hoppade 17 meter, då fick jag rysningar i hela kroppen! I nästa hopp klappade han igenom för lårmuskeln igen och fick ge upp OS. Åh fy. Christian Olsson som är en sån superman. Stackars stackars. Hoppas han hittar en ny mening med livet.

Nu, trots regn och storm för en 30-minuters promenad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0