carolagult!

Japp, då var det lördag. Dagen för den andra delfinalen.

Dagens färg är carolagul och dagens sidekick till tv-kvällen är en riktigt schlagergalen tjej och hennes kille, plus snacks som de har lovat att köpa in. Det blir att åka iväg ikväll igen alltså, så ingen realtidsblogg, men ni vet ju redan vad jag tycker...

Sidekick, förresten, det är årets ord i festivalen. Jag vet inte riktigt vad det betyder, men enligt expressens schlagerbilaga har t.ex. Charlotte Perelli några dansare som sidekick, och Carola har Andreas Johnson... Vilken är din sidekick ikväll?

Bara att hoppas att allt går vägen nu. Rongedals kommer ju att göra ett dödshopp, dessutom leverera en falsettchock, och Luuk ska göra en carlbildtchock genom att ha på sig en lustig kavaj. Mycket som händer...oj, oj. Kolla här om du vill veta fler obegripliga nyheter!.

PS. glöm inte att lyssna på låtarna!

Andra bloggar om:

Kommentarer
Postat av: syrran

Ev. kommer grannflickan Kicki över. Det blir vår side-kick.

2008-02-16 @ 18:06:37
Postat av: syrran

Jaaaaa! Det måste ju vara DET det betyder. Side-Kick - att grannen Kicki kommer över!

2008-02-16 @ 18:46:42
Postat av: syrran

Realtid: Under the Nicole får Kicki ett hysteriskt skrattanfall.

2008-02-16 @ 20:22:21
Postat av: syrran

Ja, eftersom resten av Sverige verkar ha släckt ner all elektronisk utrustning utom teven så vill jag bara berätta:
Jag röstade rött! Jag röstade på osminkat istället för kajal! Jag röstade på glasögon istället för linser! Jag röstade på att rätta sig och säga jätte-istället för skit-! Jag röstade kort och gott på falsettchocken, men en falsettchock i positiv bemärkelse! Och vad beträffar Sanna Nielsen så - en ballad som inte är så gripande att inte sångerskan själv börjar snyfta är väl knappast värd namnet. Sanna var fenomenal i sitt framträdande.
Så mitt omdöme är att rätt låtar vann!
Nu väntar jag ivrigt på att doktoranden ska knapra i sig chipsen och komma hem till datorn.

2008-02-16 @ 21:46:26
Postat av: Anonym

Jag förstod ingenting av den där side kicken efter varje låt, hon som pussade en av tvillingarna på flinten. Helt obegripligt. Däremot va den tolvårige magiken helt fantastisk. Jag är frälst. Jag röstade på honom.

2008-02-16 @ 22:31:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0