Utmaning?

Varför kallar man sånt här för utmaning egentligen? Aja, det är ju sommarlov, jag hänger på. Annars finns det inte mycket att blogga om, mer än att solen skiner och vattnet är varmt och underbart. Frågorna kommer från Denise Rudberg via Ebba von sydow.

1) Vad åt du till frukost?

Fil, musli (kolla in superreceptet), macka, jos

2) Lägg ut den senaste bilden du tagit på dig själv.
Nä.

3) Vem fick du ditt senaste sms ifrån?
Sannolikt J.

4) Vilken färg har din dator? Alltså skalet...
Vit MacBook, nyreperarat och riktigt fräscht.

5) När var du arg senast?
Är inte direkt arg på sommaren. Men jag blev ganska sur när min man åkte på egen semester och jag blev kvar hemma. Att vara på var sitt håll är överskattat tycker jag.

6) Ditt bästa minne från skoltiden?
Hm... kanske när jag nyss fått körkort och hade en egen Jetta Volkswagen att köra omkring i. Vi skulle ha orientering på gympan och det var ganska långt och bökigt att ta sig till starten. Jag fick in 8 passagerare i den lilla bilen, varav en i bagageluckan. Härligt. Idrottslärarens min när alla vällde ut i starten. Lärarstrejken i 7:an var också en skön tid.

7) Ditt sämsta minne från skoltiden?
Det kan bli en lång lista. Men varför inte när träslöjdsläraren samlade gruppen runt mig och höll upp en skapelse i rött och gult som jag gjort (egen uppfinning = en hängare för hårprylar) och deklarerade att det här var ett typiskt exempel på en grej som var värd betyget 1 (av 5, gamla tidens betyg).

8) Yoga eller löpning?

Löpning såklart!

9) Spaghetti Bolognese eller Oxfilé Provencale?
Spagetti!! I alla lägen.

10) Vilka tidningar läser du regelbundet?
GP eller Svd när vi har kommit över en gratisprenumeration. Annars gratistidningar på tåget (suck, tyvärr) och självklart; Veckorevyn på nätet ;-)

11) Favoritkaraktär i deckare?
Irene Huss; snäll och modig.

12) Teveprogram du aldrig missar?
Har nog aldrig funnits något. Men serien 24 har vi på DVD och jag har sett alla avsnitt i de 6 säsongerna. Just nu håller jag utkik över Project Runway på trean.

13) Vem är du avundsjuk på?
Inte avudsjuk, bara glad för alla andra det går bra för (eh... eller? borde vara så i alla fall). Jo, jag kanske är lite avis på de som mest verkar nöjda med lite.

14) Din bästa revansch?
Att jag läste 60 p matte på universitetet med bra betyg trots att alla mattelärare (i grundskolan + gymnasiet) verkar ha uppfattat mig som korkad. Det är nog också det enda som var bra med att jag läste matte. Har droppat det helt nu.

15) Din bästa chef ever respektive din sämsta?
Bästa är den jag har nu och sämsta är alla andra. (Note: den jag har nu är kvinna 55- och alla andra har varit män 55+. Råkar bara vara så???)

16) Mat som du aldrig någonsin kommer att äta? Orsak?
Oxtunga känns inte helt rätt. Det räcker liksom att ha en tunga i munnen (sin egen) när man äter.

17) Offentlig person som du skulle vilja ta dig ett snack med?
Ebba, eller kanske ännu hellre Carola. Har massor jag vill säga Carola som känns viktigt.

18) Kaffe eller te?
Kaffe på morgonen och eftermiddagen, te på kvällen.

19) Skostorlek?
37.

20) Hur ofta är du på IKEA?
Kanske en gång om året.

21) Om du hade fem miljoner över - vad skulle du köpa? Och du var tvungen att köpa något annars skulle de försvinna...
En ny och bra bil. En övernattningslägenhet i Göteborg. En stor och härlig sommarstuga med sjötomt till min syrra här i trakten (och mig också förresten). En stråke till min mans kontrabas. En fräck synth. Säkert en del kläder. En bra cykel. Hm... det räcker nog till något mer. Då får det väl bli fonder som sköter försörjningen i framtiden så man slipper jobba heltid.

Kommentarer
Postat av: Ebba von Sydow

Ah, håller med om Irene Huss - hon är superbra! Kul att du antog utmaningen... Glad sommar!

2008-07-26 @ 17:53:43
URL: http://www.veckorevyn.com/ebbasblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0