Ett riktigt jobb?

Nej, det är bara en ambitiöst facklig idé att doktorerande är som vilket jobb som helst. Det är det inte. Inte för mig i alla fall. Att arbeta 8 timmar om dagen är för mig en helt orimlig utopi. (Fast det är det jag har betalt för.) Och när man då såsar omkring på 2-4 timmar om dagen, då blir det himla konstigt när man ska ha SEMESTER.

Åh, det är så viktigt att komma bort från jobbet, säger alla. Alla som jag säger till att jag har 4 veckors semester i juli blir så glada och nöjda och säger att det är jättebra. Men, själv känner jag mig skitstressad. Med mitt 2 tim /dag - tempo hinner jag ju aldrig färdigt. I morse, efter ännu en sömnlös natt då jag kände mig urdålig, konstaterade jag att min lösning kanske är att fortsätta med 2 tim /dag, och skita i den där helt överskattade semestern. Blir det vackert väder lägger jag mig på närmsta brygga och solar, var så säkra, men någon liten timme på kvällen kan jag fundera på avhandlingen. FÖr mig är det inte jobbigt. Det är det där vanliga som är jobbigt.

Nu provar jag att tänka såhär, så får vi se om jag sover bättre??

Semster när det är dåligt väder, det är förresten bara deprimerande. Nu är det ju så kallt att man inte ens kan sitta ute och fika längre, om inte termobyxorna åker på. Och pelagornierna ruttnar i regnet. Blä.

Nej, jag är nöjd med min nya modell. Ständigt lugn och slö, men aldrig helt dö! :-)

Andra bloggar om: ,

Kommentarer
Postat av: Ulrika S

Jag håller med dig, man känner sig aldrig förtjänt av varken helg eller semester. Man har ju aldrig jobbat dom där 8 timmarna. Suck. Mig passar det ändå inte att inte ta semester. Så nu har jag börjat leva på staten och utnyttja systemet. JAG TAR SEMESTER!! OCH HELG!! Och jag känner mig som värsta skurken. Det va värre i början, men det har blivit bättre. För jag pallar inte annars.

2008-06-26 @ 12:01:18
Postat av: Jonathan Lilliedahl

Hej!



Vilket är värst - att inte jobba 8 tim/dag och ta semester, eller som jag gör - jobbar 8 tim/dag men ändå inte kommer någon vart?...

2008-07-02 @ 12:16:02
URL: http://blogg.lilliedahl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0