Hallå igen


Jag skäms. Sicken misskött blogg jag har. Mia - det var du som fick mig att vakna till. Det gäller att vi håller ihop, alla vi arma stretare som jobbar med hopplösa ändlösa uppsatser som ingen kommer vilja läsa. Nej då. Skämtar (i princip, eller delvis).

Men nu är det midsommardagen, och vad kan väl passa bättre då än att krypa upp i soffan med lite skön transkribering och Jerry Springer i bakgrunden! Haha. Men allvarligt. Tipset för idag är att sitta på en mjuk kudde i en mjuk soffa, med kuddar bakom ryggen (se skiss), filt under det lösa tangentbordet och en stor och bra skärm på datorn framför. Sedan kommer dagens ljuva nyhet. Datorn visar sig ha ett litet media-tangent-bord i fronten. Alltså kan man trycka play och paus på den, utan att behöva gå in och ur programmet (skriver i word och tittar på film i windowsmediaplayer). Yes. Det sparar massor utav knapptryckningar. Jag har i dag klämt 3 intervjuer á ca 13 minuter. Det är ingen dålig utdelning. Men, man måste ha rast, och frågan är vad man gör då. Jag testade lite tv-underhållning. Jerry Springer är inget jag kan rekommendera. "My dad stold my wife". Eh...

Kram underbara bloggläsare


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0