Nä, vad säger ni...

Är det rimligt att man ska kunna ställa om från badliv till arbetsliv över en natt? Nej, jag tycker inte det.

Gud vet om det regnar hela juli, och då ska man sitta där och vara ledig. Bättre att slappa nu och eventuellt ta fram någon gammal intervju och transkribera under regnperioden. Eller?

Förresten, det är dåligt med trädbilder nu. Har inte tagit en bild på hela helgen. Jag tycker plötsligt inte att det är så himla inspirerande att fota träden längre. Nu har de liksom slagit ut och är som de är. Gröna och fina. Inte mycket att säga om. Och solen skiner. Så där är det väl jämt...roligare att längta än att uppnå själva målet.

Imorgon är det stor-handledar-träff. Borde man förbereda sig? Jag har ju redan skickat ut två texter. Nu är det mest att förbereda sig på att de inte har läst... typiskt. Jag tänkte baka en kaka och ta med mig, och kanske ska jag baka bullar också, för det är ju så underbart att ha med till stranden.

Min man har börjat sommarjobba. Förskräckliga arbetstider. Åkte strax efter 5 i morse. En bil är som vanligt trasig, så jag sitter i husarrest kan man säga. Men, men. Ganska skönt att inte vara på väg någonstans och inte träffa någon.

Sänder kärlek till alla er därute!

Kommentarer
Postat av: Ulrika S

Nej, det är INTE rimligt att man ska kunna ställa om från bad till arbete hur som helst. Jag tycker du gör helt rätt Cecilia, screw the forskning! Ha ha! Hur man badar avlönad, jag tror jag ska döpa min avhandling till det, hi hi.

Det finns alltid tid till jobb. Ta vara på solen och värmen. Du har helt rätt, snart kommer regnet, då kan man jobba.

Jag ska göra som du och gå från jobbet redan nu, kl är 16 och jag har redan jobbat alldeles för mycket för idag ;-)

puss puss

2008-06-09 @ 15:51:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0