fota sin latte

Hänger ni med i väskdebatten 2.0, nämligen den om modebloggande tjejer? Den fick en rejäl skjuts i och med programmet Debatt i svt häromsistens. Nu har komikern Tobias Persson tagit ton genom ett öppet brev / insändare / upprop, eller vad man vill kalla det, i Expressen. Du kan läsa det här.

Jag citerar:
?Jag vill få upp tjejers dåliga självförtroende och självkänsla? säger Löwengrip i en intervju i TV8 nyligen. Jag lyfter på hatten för detta (ingen märkeshatt men ändå). Dock undrar jag hur du planerar att genomföra dessa beundransvärda visioner. Genom att fotografera fler lattemuggar? Genom att tipsa om dyra jackor de inte har råd med? Anser du att man kan sminka sig lycklig och fnittra sig allmänbildad? Kom inte och säg att du förespråkar ?man duger som man är?-filosofin. Det skulle inte ens Ebba tro på.

Känner mig lite träffad. Jag brukar också ta kort på min kaffekopp ibland. Det är väl ingen som tycker det är ointressant?? Jaja, hur som helst, jag bloggar inte för att få upp andras självförtroende och jag tipsar inte om dyra jackor, så detta kanske inte är en kritik mot mig. Nej, jag inser det.

Jag blir nyfiken på den här Tobias Persson, komikern, och googlar på honom. Min första träff ledde mig till den här bilden:

image217 Pah! Va ytligt! Fotografera sig med en kaffekopp. Kom igen Tobias, allmänbilda upp dig. :-) (skämtar)

Kolla här alla tjejer därute, gör som jag, bli forskare istället för shoppare, det är jättekul, och man blir allmänbildad.image218

Här är förövrig en bild på Isabella Blondinbella Löwengrip poserandes med en latte:
image219 från hennes blogg.

Det finns de som går in för kritiken ännu hårdare, och startar en antihemsida, jag länkar inte till den, för jag finner det så obehagligt. Tänk om någon startade en blogg som bara gick ut på att hata mig? Eller Tobias Persson. Kom igen. Mobbing växte vi ifrån på mellanstadiet.


Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer
Postat av: Linda K

Jag är väldigt intresserad av dina kaffekoppar, verkligen! Samtidigt gör ju ditt bloggande om forskning och träd att du hamnar i en annan kategori än de rena modebloggarna, en mer njutbar och läsbar sådan. Håller också med om att mobbingen slutade på mellanstadiet, väl talat (skrivet).

2008-03-25 @ 15:12:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0