god morgon

...nu börjar den komma... stora tröttheten. Ska bara klara den här dagen också; ny kurs. Blir nog kul idag; musikhistoria ur genusperspektiv.

Och en annan grej; den korta skinnjackan är över allt! Har ni sett den!? Precis en sån som jag tänkt ut till våren. Är det fler än jag som har kollat upp vad som är 'måste' i vår!? 

Nu är vi tappra ännu en dag! kom igen

PS förresten; det var en sån otroligt käck tjej som stod i pressbyråns kassa i morse. Jag skulle fylla på mitt månadskort. Klockan var 6:25. Jag vet inte om hon kände personen som handlade före mig, men hon bara öste ur sig trevligheter utan att kunden verkade reagera. Det var 'jasså, ja, nu var det dags för lite cigaretter', 'há dö' (tänk västgötska!!), 'ho', och sedan 'men nu är det i alla fall torsdag!'.

???

I alla fall torsdag!!! Och? Vad är det för kul med det? tänkte jag. 'I alla fall fredag' kan man förstå, för då är det sista dagen innan helgen - men torsdag??? Jaja, vi får tänka positivt som hon i pressbyrån idag. Det är torsdag. I alla fall.

Kommentarer
Postat av: syrran

OK, du kanske inte följer den serien, men torsdag = Brottet = dansk kriminalserie = en av veckans höjdpunkter.

2008-03-13 @ 11:23:30
Postat av: Kusin K

Torsdag, alternativ två; idag finns en inte obetydlig chans att få ärtsoppa (=pannkakor med sylt och grädde) till lunch!

2008-03-13 @ 14:52:57
Postat av: Ulrika S

Torsdag. Men det är ju dagen för galamiddag!

2008-03-13 @ 16:14:01
Postat av: syrran

Galamiddag..? Någon har glömt att bjuda mig.

2008-03-13 @ 18:21:09
Postat av: Johan

Torsdag: Dagen för 4, 3, 2, 1 km snabbdistans! Dock inte idag. Det blev en riktigt bra torsdag men jag ser ändå fram emot morgondagen och helgen då vi får vila ut. Veckans praktik har tagit hårt!

2008-03-13 @ 19:25:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0