Grrr...

Igår syntes inga glada miner direkt. Usch. Först snön, sedan spilla te på nattlinnet, sedan helt stillastående tåg, sedan.... diverse _misslyckanden_ på jobbet. Till slut samlar sig allting till en osorterad ilska som blir helt omöjlig att hantera. Några tips? 

Min strategi brukar vara att dra mig tillbaka till hemmet och landsbygden (för här är jag oftast inte så arg). Jag ska till Gbg idag, snart, om 50 minuter, men då jag kört mannen till tåget imorse tog jag en sväng förbi mina morgonpigga föräldrar kl 7:40 och hoppade in i deras morgonkaffe. Solen och snön gör att man blir helt bländad. Det fula, otvättade och oklippta håret får jag väl gömma i en sjalett. Nu är det bara att köra vidare. Kanske har allting hunnit balansera upp sig lite. Det brukar va så. Det blir snart bättre. 



Kommentarer
Postat av: Ulrika S

Mitt bästa tips när ingenting funkar på jobbet är att föreställa mig att jag är färdig med avhandlingen och redan har ett annat jobb. Jag föreställer mig känslan av att vara klar så stark att den liksom uppfyller mig, nästan som om det vore sant ;-) Sen när man återgår till jobbet brukar det känns som att det inte är så farligt och att det ändå går rätt bra...för man är ju klar snart.

2008-03-18 @ 11:32:52
Postat av: syrran

Ja, här var goda råd dyra. Men jag tror att den där satsningen på sjalett är helt rätt - nu i påsktider!
Smile baby!

2008-03-18 @ 20:06:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0