Mode och forskning

Hej igen, och tack Linda för kommentar. Visst - fikapauser och kläder ÄR intressanta!

Idag har 3 anmärkningsvärda saker hänt

1) Jag har varit hos frisören och för första gången i mitt liv (sedan jag var ca 4 år) inte klippt allt håret lika långt. Några strån i fram är lite kortare. Jag vill inte kalla det lugg precis, men just när det är tvättat, och ännu inte torkat upp i det vanliga burret, skulle man nästan kunna kalla det holywoodlockar? Nästan i alla fall.

2) Jag har filmat andra omgången av min studie (3 lektioner totalt). Läraren och jag drog en djup suck efter lektionen. Det stod utom allt tvivel att barnen inte lärde sig ett dugg av vad som var planerat. Det är ju i och för sig också ett forskningsresultat, men inte direkt upplyftande. Poängen är att barnen ska lära sig höra skillnad på musik som går i två-takt och tre-takt. Första gången utgick vi från att de skulle gå i takt till musiken, och sedan la vi in olika taktarter illustrerat genom att de fick klappa olika figurer för två och tre. Det blev misslyckat så till vida att själva klappandet var så svårt att utföra att det inte fanns en chans för vissa att kunna göra det samtidigt med musiken. Den här gången skulle de få röra sig 'fritt', vilket vi förutsatte skulle vara i takt på något sätt, och därifrån skulle läraren föra in betoningar på två respektive tre. Problemet var att 'fritt' för barnen inte hade det minsta med takt att göra. Och på den vägen var det. Ingen verkade fatta något. Det kan verka enkelt, men det är det verkligen inte!

3) En börda har lättat! Skinnjackan är införskaffad (skinnimitation), och till den en rosa sjal med glitter. Våren är räddad. Jag, en bland alla andra. OJ, vad glad jag är för den här!! Lycka kan inte köpas för pengar, men jackor!

image220


Kommentarer
Postat av: syrran

Rör sig ungarna i grupp eller en och en i enrum? Skulle det bli någon skillnad?

2008-03-25 @ 20:34:59
Postat av: Johan

Snygg jacka. Ser fram emot att se den på dig!!!

2008-03-25 @ 23:53:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0