post-schlager-tid

Hej

Det har skrivits en hel del intressanta kommentarer - om dagen-efter-test, juryn, rättvisan och tillförlitiligheten i folkets röst. Visst är det skönt att göra sin stämma hörd ut i cyberrymden!? (jo, jag tycker faktiskt det hade varit väldigt lustigt om Christer S hade fått åka till eurovison, men inte för att det var bästa låten utan för att den hade kult-stämpel-potential).

Nu är det verkligen dags att tvätta bort glitterögonskuggan, städa bort drinkglasen, och stänga ner youtubefönstret. Nu är det dags för arbetsvecka.

Jag kör igång ett nytt max-jobb-maraton (jmf mix-musik-maraton - 10 låtar i följd utan reklam alt. 10 arbetsuppgifter i följd utan chans att bara sitta behagligt vid datorn och surfa) imorgon måndag med (1) doktorandseminarium här på den lokala högskolan där jag lägger fram en text om vems perspektiv man tar i forskningen, etik och lite annat, (2) kurs nere i Göteborg, läxan ska göras på tåget ner och (3) möte med projektgruppen och sista orden om vår bok. Jag läste den och hittade ett fel på varannan sida jag läste. De kommer hata mig! Varför har jag inte sett allt det här tidigare?? Ja, det kan man fråga sig, liksom varför inte redaktören gjort det!

På tisdag hoppas jag på sol, för då har jag chans att ta lite nya trädbilder. Jag har sett ut ett riktigt spännande exemplar idag på min ridtur.

Hej och hå, måndag. Det har i alla fall varit helg och snart är det torsdag igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0