Snön och hjortsteken, fortsättning

Fredag. Långfredag. Matteuspassionen, alla 3 CD-skivorna. Snönstormen. En färdig hjortstek, bara att ställa fram.

Visst låter det högtidligt, värdigt, stillsamt och så vidare.

Men, så enkelt är det inte. Jag såg framför mig en trerätters, men överblickade inte helt konsekvenserna av att alla tre rätterna krävde var sin timme i ugnen. Därför blev det bara två rätter. Mer hanns inte med. Den mustiga chokladkakan som skulle stå inne i 20 minuter överraskade genom att komma ut som flytande smet. Väldigt konstigt recept. Den fick åka in igen, och skingrade därmed stillheten. Grönsakerna ville aldrig bli genomstekta, och när jag tillslut lämnade dem för att hinna klä på mig brände de vid. Ja, ja. Jag hann i alla fall göra små anspråkslösa kycklingar i marsipan med chokladnäbbar att dekorera med. Tyvärr var karamellfärgen vi hade hemma röd och inte gul, så kyckligarna är rosa. Men det matchade kaffeservisen. Hur som helst. Det smakade bra till slut.

image206

image207

I följetongen 'Snön' kommer här ett avsnitt om vår bil som fastnade på vägen i halkan idag, när den av oss som fått i uppdrag att åka och köpa potatis, inte kom en meter.

image208

Andra bloggar om: , ,

Som slutsats: Vad som helst som inte involverar tågresor till Göteborg idag känns bra!

Kommentarer
Postat av: Kusin K

Man är ju lite nyfiken på hur hjortsteken och cheddarosten smakade?

2008-03-24 @ 15:28:38
Postat av: Johan

Den smakade utmärkt Kusin K. Vi tackar och bugar!!!

2008-03-24 @ 20:58:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0